ⓘ Free online encyclopedia. Did you know? page 308



                                               

Borba (newspaper)

Borba was a Serbian newspaper, formerly the official gazette of the Yugoslav Communist Party. Its name is the Serbian word for struggle or combat.

                                               

News (newspaper)

News was a Swiss German-language free daily newspaper, published by NP News Print AG between 2007 and 2009. Published in tabloid format, it had regional editions for Zurich, Bern, and Basel as well the middle land of the Swiss plateau.

                                               

To Vima

To Vima is a Greek daily newspaper first published in 1922 by Dimitris Lambrakis, the father of Christos Lambrakis, as Elefthero Vima. It was owned by Lambrakis Press Group DOL, a group that also publishes the newspaper Ta Nea, among others in it ...

                                               

Vozrojdenie

Vozrojdenie was a Russian language daily newspaper published from Paris, France, founded in 1925. The newspaper was anti-Communist, and circulated amongst the Russian diaspora around the world. As of the mid-1930s, its editor-in-chief was Julien ...

                                               

Advance (newspaper)

Advance was an English-language weekly newspaper published in Sudan in the 1960s. The newspaper was linked to the Sudanese Communist Party. It was edited by Joseph Garang.

                                               

City (newspaper)

City was published by RCS MediaGroup. Nine separate editions were produced for the cities of Milan, Rome, Turin, Naples, Bologna, Florence, Verona, Bari and Genoa. In the period of 2001-2002 City had a circulation of 400.000 copies. The newspaper ...

                                               

Zamindar (newspaper)

Zamindar was an Indian Muslim newspaper in the Urdu language. The founding editor of this newspaper was Maulana Zafar Ali Khan, a poet, intellectual, writer, Muslim nationalist and a supporter of the All India Muslim Leagues Pakistan Movement.

                                               

Znamya (newspaper)

Znamya is a newspaper established by ultra-nationalist Black Hundreds journalist Pavel Krushevan in Petersburg. It is known for publishing of the "Protocols of the Elders of Zion" in August - September 1903.

                                               

Iskra

Iskra was a political newspaper of Russian socialist emigrants established as the official organ of the Russian Social Democratic Labour Party.

                                               

Qazaq (journal)

Qazaq was a Kazakh language journal started by Akhmet Baytursinuli, Alikhan Bokeikhanov and Mirjaqip Dulatuli. Qazaq was published from 1913 until March 1918, when it was shut down by the Soviet government. Influenced by other Jadid journals, Qaz ...

                                               

Kaleidoscope (newspaper)

Kaleidoscope was an underground newspaper that was published in Milwaukee, Wisconsin. Founded by John Kois, radio disk jockey Bob Reitman, and John Sahli, it was published from October 6, 1967 to November 11, 1971, printing 105 biweekly issues in ...

                                               

Kievlyanin

Kievlyanin was launched by the Russian Empires Southwestern Krai administration, admittedly with a view to promoting the russification of the region. This newspapers credo: "This is the Russian, Russian, Russian land!" was stated in its very firs ...

                                               

Kolokol (newspaper)

Kolokol was the first Russian censorship-free weekly newspaper in Russian and French languages, published by Alexander Herzen and Nikolai Ogaryov in London and Geneva. It had a circulation of up to 2500 copies. Despite being banned in Russia, it ...

                                               

Komanda (newspaper)

Komanda was Ukraine’s influential sport newspaper published daily in Kiev, the nations capital. It was founded in 1995, and as of September 2001 it was available on-line. It offered sport analysis, original interviews, and opinions. It was publis ...

                                               

Krasnaya Zvezda

Krasnaya Zvezda is the official newspaper of the Soviet and later Russian Ministry of Defence. It was founded on 1 January 1924. Today its official designation is "Central Organ of the Russian Ministry of Defence."

                                               

Chervoniy Gіrnik

Chervoniy Gіrnik is a Kryvyi Rih municipal newspaper, published since from December 7, 1924 in Ukrainian. Edition appeared in Soviet times, survived a difficult adjustment period and the first years of Ukraines independence, and now occupies a wo ...

                                               

Kultura (newspaper)

Kultura, known as Sovetskaya Kultura during the Soviet times, is a Russian newspaper, based in Moscow. The newspaper was previously published twice weekly but is currently a weekly newspaper. Today the newspaper circulates 29.200 copies a week, i ...

                                               

Limonka (newspaper)

Limonka - newspaper of direct action is a Moscow-based newspaper. Limonka is the official organ of the National Bolshevik Party. The name is a play of words on the partys founder surname Limonov and idiomatic Russian for grenade.

                                               

Maariv (newspaper)

Maariv is a national Hebrew-language daily newspaper published in Israel. It is second in sales after Yedioth Ahronoth and third in readership after Israel HaYom and Yedioth Ahronoth. From Sunday to Thursday the newspaper is printed under the Maa ...

                                               

Makedonia (newspaper)

Makedonia is a Greek daily newspaper published in Thessaloniki. Being one of the oldest newspapers in Greece, it was first published in 1911 by Konstantinos Vellidis. The present owner is the company Makedoniki Ekdotiki Ektipotiki AE. Currently, ...

                                               

Start (newspaper)

Start was a short-lived daily tabloid published in Belgrade between late 2005 and early 2006. After the commercial failure of his Ekipa sports daily, Radisav Rodic, owner of Kurir and Glas javnosti dailies, decided to give Start a try in late 200 ...

                                               

Ta Nea

Ta Nea is a daily newspaper published in Athens. It was owned by Lambrakis Press Group, which also published the newspaper To Vima. The assets of DOL were acquired in 2017 by Alter Ego Media S.A. The newspaper began publishing in 1931 under the t ...

                                               

Novoye Vremya (newspaper)

Novoye Vremya was a Russian newspaper published in St. Petersburg from 1868 to 1917. Until 1869 it came out five times a week; thereafter it came out every day, and from 1881 there were both morning and evening editions. In 1891 a weekly illustra ...

                                               

Politika

Politika is a Serbian daily newspaper, published in Belgrade. Founded in 1904 by Vladislav F. Ribnikar, it is the oldest daily newspaper still in circulation in the Balkans and is considered to be Serbias newspaper of record.

                                               

Pravda

Pravda, "Truth") is a Russian broadsheet newspaper, formerly the official newspaper of the Communist Party of the Soviet Union, when it was one of the most influential papers in the country with a circulation of 11 million. The newspaper began pu ...

                                               

Pravo

Pravo emerged in 1991 following the Velvet Revolution, when some editors of the daily Rude pravo founded a new company unaffiliated with the Czechoslovak Communist Party but taking advantage of the existing reader base. The paper is not directly ...

                                               

Rech (newspaper)

Rech was a Russian daily newspaper and the central organ of the Constitutional Democratic Party. Rech was published in St. Petersburg from February 1906 to October 1917. The editors were Iosif Gessen and Pavel Miliukov. It was a radical paper. Po ...

                                               

Põhjarannik

                                               

Sovetskaya Belorussiya – Belarus' Segodnya

Sovetskaya Belorussiya - Belarus Segodnya is a daily newspaper in Belarus. The circulation of the newspaper in April 2019 was 190 thousand copies. First published on 2 August 1927, from 1994 it is the official newspaper of the Presidential Admini ...

                                               

Sovetskaya Litva

Sovetskaya Litva was a Russian-language daily newspaper published in the Lithuanian SSR. In tandem with the Lithuanian-language Tiesa, it was the official newspaper of the Communist Party of Lithuania, the Supreme Soviet of the Lithuanian SSR, an ...

                                               

Sovetskaya Rossiya

For the unfinished battleship of the same name, see Sovetsky Soyuz-class battleship. Sovetskaya Rossiya Russian: Советская Россия, Soviet Russia is a political newspaper in Russia. It kept its name after the dissolution of the Soviet Union and pr ...

                                               

Sovetskaya Sibir

At first the newspaper was published in Chelyabinsk on October 1, 1919. The first editor was V. I. Khotimsky September 1919 – June 1920. It was the newspaper of the Sibrevkom. From November 26, 1919 to June 12, 1921 "Sovetskaya Sibir" was publish ...

                                               

Solidarity (newspaper)

Solidarity is a socialist newspaper published by the Alliance for Workers Liberty. The paper was founded as a monthly in the mid-1990s, as Action for Health and Welfare, by the Welfare State Network WSN, a campaign supported by the AWL, the Inter ...

                                               

Spectrum (newspaper)

Spectrum was founded in 1993 by two University of Toledo students, Michael Miller and Will Nicholes. Both had previously served as editors at the student newspaper, The Collegian. Spectrum contributors included future Toledo Free Press cartoonist ...

                                               

Taymyr (newspaper)

Taymyr is a newspaper published in the Taymyrsky Dolgano-Nenetsky District of Krasnoyarsk Krai of the Russian Federation, published three times a week. Until 1994 it was printed under the designation Советский Таймыр. Besides Russia, it publishes ...

                                               

Trud (Russian newspaper)

Trud is a Russian newspaper. Trud s first issue was on February 19, 1921, in Moscow, in what was then the Soviet Union. Under the Soviet state, the paper published the work of famous writers and poets, including Vladimir Mayakovsky, Nikolai Rubts ...

                                               

Morning Star

Morning star, a less common name for the planet Mercury when it appears in the east before sunrise Morning star, most commonly used as a name for the planet Venus when it appears in the east before sunrise Morning star, a name for the star Sirius ...

                                               

Fashist

Fashist was a Russian fascist publication, issued from Putnam, Connecticut, United States. It was published by Anastasy Vonsyatsky. Fashist was distributed among Russian exiles around the world.

                                               

Vorwarts

Vorwarts is a newspaper published by the Social Democratic Party of Germany. Founded in 1876, it was the central organ of the SPD for many decades. Following the partys Halle Congress, it was published daily as the successor of Berliner Volksblat ...

                                               

HaBoker

HaBoker was a Hebrew-language daily newspaper in Mandate Palestine and Israel associated with the General Zionists.

                                               

The Republic (newspaper)

The Republic was a liberal local newspaper, published fortnightly from 2000 to 2009, in East Vancouver, an area of Vancouver, British Columbia, Canada. Self-described as "independent and opinionated", The Republic addressed a variety of topics fr ...

                                               

Hakikat

Hakikat is the main Avar language newspaper, published in Dagestan. Previous names: 1957-1990: БагӀараб байрах Red Flag 1934-1951: МагӀарул большевик Bolshevik of the mountains 1921-1934: БагӀарал мугӀрул Red Mountains 1979-1918: XӀакъикъат Truth ...

                                               

Chas (newspaper)

Chas was a daily newspaper published in Latvia, the third among Russian language dailies and the eighth among all dailies by subscription, as of January 2010. In 2012 the paper merged with Vesti segodnya. The final issue appeared on December 7, 2012.

                                               

Chernovik

Chernovik is a weekly newspaper published by Svoboda Slova and based in the Republic of Dagestan, North Caucasus region, Russia. Reporters Without Borders has described it as "Dagestans leading independent newspaper" and the newspaper with the th ...

                                               

Ekspres

Ekspres is a Ukrainian language Lviv-based, daily broadsheet newspaper founded in 1992. It claims to be the biggest newspaper in Ukraine in Ukrainian in terms of circulation. Its popularity is based in Western Ukraine. According to Ekspres employ ...

                                               

Literary criticism

Literary criticism is the study, evaluation, and interpretation of literature. Modern literary criticism is often influenced by literary theory, which is the philosophical discussion of literatures goals and methods. Though the two activities are ...

                                               

Australian literature

Australian literature is the written or literary work produced in the area or by the people of the Commonwealth of Australia and its preceding colonies. During its early Western history, Australia was a collection of British colonies, therefore, ...

                                               

Gothic fiction

Gothic fiction, which is largely known by the subgenre of Gothic horror, is a genre or mode of literature and film that combines fiction and horror, death, and at times romance. Its origin is attributed to English author Horace Walpole, with his ...

                                               

Creative nonfiction

Creative nonfiction is a genre of writing that uses literary styles and techniques to create factually accurate narratives. Creative nonfiction contrasts with other nonfiction, such as academic or technical writing or journalism, which is also ro ...

                                               

Swedish literature

Swedish literature refers to literature written in the Swedish language or by writers from Sweden. The first literary text from Sweden is the Rok Runestone, carved during the Viking Age circa 800 AD. With the conversion of the land to Christianit ...

Encyclopedic dictionary

Translation
Free and no ads
no need to download or install

Pino - logical board game which is based on tactics and strategy. In general this is a remix of chess, checkers and corners. The game develops imagination, concentration, teaches how to solve tasks, plan their own actions and of course to think logically. It does not matter how much pieces you have, the main thing is how they are placement!

online intellectual game →